Vi som bor här

Kulturhuset Bollnäs, Stora scenen 10 november kl. 19.00

Naturskildraren Martin Emtenäs och den legendariske musikern Stefan Sundström på årets yvigaste och grönaste turné!

Välkomna till en föreställning om biologisk mångfald – i mellanrummet mellan glitter och gråsuggor. Föreställningen bygger på insamlat material om er lokala miljö och lokala hjältar som brinner för att rädda den. Fortfarande finns det storslagen natur runt om i vårt land, välkända platser och dolda smultronställen.

Med stor erfarenhet av svensk natur och sin passion för djur undersöker Martin det unika med just er plats. Stefan Sundström väver in nyskrivna låtar om djur och natur. Martin har varit programledare för en mängd naturprogram som utspelat sig både i Sverige och runt om i världen. Han har också skrivit boken ”Upplev Sveriges natur.” Stefan har spelat i ett antal band som t ex KSMB och Apache, är låtskrivare och trubadur. Han har gett ut ett ett flertal böcker, bl a Stefans lilla gröna och Stefans stora blå.

Ett samarrangemang med Riksteatern och Naturskyddsföreningen

Läs mer och köp biljetter på: http://www.riksteatern.se/forestallningar/vi-som-bor-har