Välkommen till exklusiv skogsdag med Svamp-klapp 9 oktober kl. 10-16!

Brandticka, foto: Monica Svensson

Aleks Tudzarovski och Patrick Björck har profilerat sig för den stora massan som mykologer och ägare av Facebookgruppen Svamp-klapp (ca 85 000 medlemmar). Att följa med dem ut i naturen är ett riktigt äventyr. Trots att de har blivit förknippade med svampar i första hand så har de så mycket vidare kunskaper att dela med sig av. De har ett omfattande nätverk nationellt och internationellt och blir sällan svarslösa när frågor ställs. De kan redogöra för de flesta sammanhang i skogens alla processer. Patrick och Aleks kommer under denna dag att prata om relationen svamp – skog i olika avseenden och ur olika aspekter. Det blir skoglig ekologi med tonvikt på kontinuiteten.

Praktisk information

Samling vid Bollegården mellan kl. 10.00 – 11.00, fika serveras från kl.10.00!

Samåkning i privata bilar från Bollegården kl.11.00, tillbaka vid Bollegården strax före kl. 15.30 då dagens upplevelser summeras innan vi skiljs åt.

Tack vare bidrag från Strangells stiftelse och Naturskyddsföreningen Gävleborg är det gratis att delta och fika respektive medtagbar lunch och dryck ingår!

Anmälan görs till Monica Svensson: monica@svamp.se Ange eventuell specialkost i din anmälan.

OBS! Max antal deltagare är 30 stycken så anmäl dig redan idag! 🙂

Aleks Tudzarovski och Patrick Björck

Tips! På Bollegården finns  ett Bed & Breakfast och sporthotell om någon vill komma en dag tidigare eller stanna en dag ytterligare. Enkelrum (595 kr – 695 kr), dubbelrum (995 kr) och familjerum för 3, 4, 5, 6 och 7 personer (400 kr/pers.).

Detta inlägg har kategorierna Skog. Bokmärk länken.