Café Planet – Första träffen 18 januari på temat ”Hållbar kommun”

Kom och diskutera hur vi kan åstadkomma ett hållbart samhälle.  Café Planet är en mötesplats för dig som är intresserad av klimat- och miljöfrågor.

Naturskyddsföreningen Bollnäs och Studiefrämjandet arrangerar Café planet träffar utifrån olika teman, tredje torsdagen i månaden.

Under träffarna får ni lyssna till ett föredrag, diskutera olika ämnen, knyta kontakter, bygga nätverk och möta likasinnade som är intresserade av hållbarhetsfrågor och praktisk omställning.

Anmälan via länk på Studiefrämjandet Bollnäs hemsida:

eller till Studiefrämjandet Bollnäs 0278-24070

Tid och plats: Kl. 18.30-20.00. Studiefrämjandet Vågatan 9 i Bollnäs

Träff 1. Tema Hållbarhet den 18/1. Camilla Persson Miljöstrateg på Bollnäs kommun, berättar om kommunens hållbarhetsarbete

Träff 2. Tema Energi och klimat 15/2. Bollnäs kommuns Energi och klimatrådgivare Anders Tång ger oss tips på hur vi kan spara energi.

Tema för resterande träffar den 21/3, 18/4 och 16/5 är ej bestämda ännu. Kom med förslag när vi ses!

Välkommen!
Vi bjuder på kaffe eller te!