Café Planet tema energi och klimat

Kom och diskutera hur vi kan åstadkomma ett hållbart samhälle.  Café Planet är en mötesplats för dig som är intresserad av klimat- och miljöfrågor.

Naturskyddsföreningen Bollnäs och Studiefrämjandet arrangerar Café planet träffar utifrån olika teman, tredje torsdagen i månaden.

Under träffarna får ni lyssna till ett föredrag, diskutera olika ämnen, knyta kontakter, bygga nätverk och möta likasinnade som är intresserade av hållbarhetsfrågor och praktisk omställning.

Torsdag 15 februari 18.30 -20 kommer Bollnäs kommuns energi och klimatrådgivare Anders Tång berättar om hur vi kan spara energi och om kommunens klimatarbete.

Var: Studiefrämjandets lokal, Våggatan 9, Bollnäs

Anmälan via länk på Studiefrämjandet Bollnäs hemsida:

eller på tel 0278-24070